Gelukskoffer
THEMA POSITIEF DENKEN FREUBELS 4 | 5 | 6 | 7 De kinderen ontdekken dat denken een grote invloed heeft op hoe je je voelt. Als je positief denkt, voel je je vaak gelukkiger, als je negatief denkt ervaar je het tegenovergestelde. Via de inlogpagina vind je meer achtergrondinformatie. FREUBEL 4 | Welke bril? De kinderen omcirkelen welke bril (roze of zwart) bij de foto hoort. Laat ze in groepjes of klassikaal uitleggen waarom ze denken dat het de roze of zwarte bril is. Let op: gaat om verhaal, niet om of het ‘goed’ of ‘fout’ is. FREUBEL 5 | ‘Roze of zwart’ De leerlingen bekijken de foto’s van de mensen op de freubel en omcirkelen de roze bril als zij vinden dat iemand zich blij/goed/vrolijk voelt en de zwarte bril als iemand zich volgens hen verdrietig/somber voelt. Vraag of zij zich ook wel eens zo voelen en wat ze dan doen. Vraag of kinderen in de klas willen uitbeelden hoe je loopt, staat, praat, doet etc. met roze/zwarte bril. Laat ze het verschil voelen in hun lijf. Let op: Alle gevoelens mogen er zijn. FREUBEL 6 | Vertel eens!... Zorg voor stenen, verf, kwasten, water, zakjes, stiften en laat de kinderen verzinnen wat er op de stenen moet komen. Een vuurtje? Een tent of een zon? De leerlingen beschilderen hun stenen met verf. Laat goed drogen. Dan versieren ze het zakje voor de stenen en schrijven hun naam, of iets anders erop. Nu gaan ze verhalen vertel- len aan hun vrienden. Nodig: •Stenen •Verf •Kwasten •Water •Zakje •Stift 9
RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=