Gelukskoffer
LES 2 | FREUBEL 2 | Hoe gelukkig was/ben je vandaag? Laat de kinderen aangeven hoe zij zich vandaag voelen door per dag in de koffers een mondje te tekenen. Zie de 3 voorbeelden: niet zo gelukkig/somber/verdrietig – wel oké/gewoon/normaal – gelukkig/blij/goed. Vraag aan de leerlingen waarom ze het betreffende mondje hebben getekend. Door de kinderen regelmatig de Geluksmeter in te laten vullen, bedenken ze waar ze gelukkig van worden en krijgen de leerlingen het inzicht dat hun geluksgevoel erg kan variëren, per dag/per minuut zelfs. LES 2 | FREUBEL 3 | Van donderwolk naar roze wolk Onder de donderwolk staan sombere zinnen. Laat de leerlingen er blije zinnen van maken die ze dan onder de roze wolk mogen schrijven. Mogelijke antwoorden: • Wat goed! 7 vragen goed beantwoord • Mijn glas is half vol/mmmm lekker drinken • Dankjewel, mag ik er zelfs 2? • Ik kan een beetje dansen • Het is bijna de hele dag droog geweest of lekker in de plassen straks buiten spelen Leerlingen kunnen met nog veel meer originele zinnen komen. NOTITIES 9
RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=