Gelukskoffer

LES 7: TOEKOMSTDROMEN Ga naar www.gelukskoffer.nl en log in. Start lmpje 7. Anton legt in het lmpje uit waar hij van droomt en wat dat betekent voor zijn dagelijkse gedrag. PAGINA 26/27 Dromen brengen mensen in beweging en zijn onze ongekende mogelijkheden. In deze les gaan leerlingen hun droom visualiseren. Laat de leerlingen bij deze opdracht kiezen voor een creatieve werkvorm. Dus tekenen, of knippen/plakken. Leg materialen klaar: bijvoorbeeld stiften, tijdschriften om plaatjes of teksten uit te knippen en (kleur)potloden. Zet muziek aan voor de leerlingen en varieer de muziek. Van activerende luide muziek naar wat zachtere en ont- spannende muziek. Dit helpt leerlingen vaak om creatief te zijn. Kijk of je in de droom ook de kernwaarde herkent van de leerling. Als je aan een leerling vraagt ‘waarom’ dit een droom is, krijg je vaak zicht op zijn/haar kernwaarde. TIP! Deel dromen met elkaar in groepjes of in de klas. PAGINA 28/29 In deze opdracht re ecteren de leerlingen op alle antwoorden en alles wat ze eerder in de Gelukswijzer over zichzelf hebben ontdekt. De vragen bij ‘Eerste Hulp bij de Gelukswijzer maken’ helpen leerlingen de link te leggen tussen eerdere antwoorden en de Gelukswijzer. Laat leerlingen dus eerst de vragen invullen voordat ze de Gelukswijzer invullen. TIP! Hang alle Gelukswijzers op in de klas en laat de leerlingen hun Gelukswijzer aan elkaar presenteren. Leuk om ouders hierbij uit te nodigen. Via de inlogpagina op www.gelukskoffer.nl vind je de Ge- lukswijzer als download. NB 16 HANDLEIDING 11 – 13 JAAR

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=